کتاب شرح فقراتی از دعای ابوحمزه ثمالی شرح و ترجمه فقراتی از دعای شریف ابوحمزه ثمالی که با بیانی شیوا و دلنشین و محتوایی عرفانی، اخلاقی در شب های ماه مبارک رمضان در مسجد قائم طهران بیان شده است. این اثر به همراه مقدمه و ترجمه هایی از آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی در دو جلد به چاپ رسیده است. برخی موضوعات این کتاب عبارتند از: ((انواع ابتلائات برای تربیت سالکین راه خدا))، ((معرفت خداوند تنها تکیه گاه انسان در نجات از نفس اماره))، ((کیفیت ذکر دائمی خداوند و اهمیت دوام بر عمل))، ((عفو الهی و سعه رحمت حضرت حق))، ((لزوم طلب قوی برای وصول به خدا)). همچنین در پشت جلد این کتاب آمده است: «یا ربّ» یعنی تو هستی و بس! تو رب منی در احسان! تو ربّ منی در عون! تو ربّ منی در رحمت! تو ربّ منی در وقتی که من دارم تجری می کنم و إسائه می کنم! تو رب منی در وقتی که من دارم با تو مکر می کنم و خیال می کنم که می توانم از امر تو جلو بیفتم ولی این طور نیست... تو رب منی و من معترفم، تو خدای منی، ربی و تمام جهات من را تو متکفلی و بس! ((از صفحه ۵۶ کتاب))

 

• دانلود pdf کتاب شرح دعای ابوحمزه ثمالی

 

دریافت رایگان جلد اول

دریافت رایگان جلد دوم

 

 

خرید کتاب از دیجی کالا